משחקת בחומר - יצירות קרמיקה
בדומה לפסלים הגדולים של ימי הרנסנס שהצליחו לתת לחומר קשה כמו שיש מראה עדין ורך של בד, על כל קפליו וקמטיו, כך גם נטלי דומינגו. דומינגו, קרמקיאית צעירה בוגרת המכון הצרפתי לקרמיקה בעיר סבר, שולטת בחומר ביד כשרונית וגורמת לו להתעלם מתכונותיו המוכרות. היא יוצרת יצירות אמנות מקרמיקה מרהיבות ביופיין, בקשת צורנית השואבת השראה מהטבע, ובעיקר מאלמנטים הקשורים בים. היא יוצרת כלי פורצלן בהם החומר מאבד לחלוטין את אופיו ומצליח לעטות דמות אורגאנית, בעלת נוכחות עדינה ושברירית. דומינגו אוהבת לעשות נסיונות אסתטיים בחומר הקרמיקה: היא בודקת את גבולותיו, משחקת בו, בוחנת אותו ומצליחה להביא לעולם אוסף של יצירות שפרצו מדמיונה הפורה. אני מדמיינת את העבודות הקרמיקה שלי מוצבות בגינה, מוקפות בצמחים הפולשים אליהן ומכסים אותן בהדרגה... היצירות משנות את אופיין
אמנות הקסם -קרמיקה
ראקו RAKU היא שיטה יפנית לשריפת כלי קרמיקה… . בימינו המתוכנתים, כאשר חדשות לבקרים מתגלות פיסות חיים נוספות כבושות על ידי הוד מעלתו, המחשב, כמה מרנין להרחיק עד לממלכת הראקו, שבה האדמה, האש, האוויר והמים - תחת ניצוחו האישי של הקדר (או הקדרית) - רוקחים מרקחת בלתי צפויה. ראקו היא שיטת שרֵפה של כלי קרמיקה שמקורה במאה ה-61 ביפן. השיטה המיוחדת קשורה במהותה ובהתהוותה לזֶן הבודהיסטי ולטקסי התה, שהם התגלמות יסודותיו הפילוסופיים: ההרמוניה, הכבוד ההדדי, הטוהר והשלווה. המילה ראקו פירושה ביפנית: עונג. ייחודה של שיטת הראקו הוא בכך שהכלים המיוצרים בה נשלפים - באמצעות מלקחיים ארוכים - מן התנור מיד בהגיעם לטמפרטורה הבלתי נתפסת של כ- 000,1 מעלות צלזיוס !!! (פי עשר מנקודת הרתיחה של המים). הם לוהטים. הם יוקדים. הקרמיקה ביסודה היא אמנות הקסם